François Déroche schreibt zum Fragment KFQ 64 (Déroche, The Abbasid Tradition, London 1992, S. 70): „22 / Single folio / 9th century AD / 15.2 x 22.8 cm, with 5 lines to the page / Material Parchment; the recto is the hair side / Text area 7.5 x 16 cm / Script A style close to D.I / Accession no. KFQ 64 / Another fragment from the same Qur’an / Istanbul, Topkapı Palace Library, MS. EH 30 / (Karatay 1962, no. 53) / The text – verses 82–3 of Sūrat al-muʾmin (XL) – is written in black ink; there are no diacriticals, except perhaps a red dot (verso, line 2, under a jīm). The vocalization is indicated by gold dots, a rather unusual occurrence. A gold 3.1.2 device marks the end of every verse.“
Das Fragment KFQ 64 enthält einen Textabschnitt aus Sure 40 (Sūrat Ġāfir oder auch Sūrat al-Muʾmin genannt). Die Bibliothek der Universität Teheran (Central Library of the University of Tehran) bewahrt ein Fragment, das ursprünglich aus derselben Handschrift stammt. Neben der von Déroche angegebenen Istanbuler Handschrift (EH 30, Karatay 1962, no. 53) wird ein weiteres Fragment der Handschrift mit den auffallenden Vokalzeichen in Goldfarbe im Sidney and Lois Eskenazi Museum of Art (Bloomington Indian) unter der Signatur 63.41 aufbewahrt.
- Déroche, François: The Abbasid Tradition. Qurʾans of the 8th to the 10th centuries AD. Nour Foundation in association with Azimuth Editions and Oxford University Press, London 1992.